Diziler

Bugün gerçekten bir şeyi farketim ki biz Türkler film izlemeyiz fazla, bilmeyiz yönetmendir, film ödülleri filan.... Ama konu diziler olunca işin rengi değişiyor. Kimimiz Türk dizileri takip eder kimimiz yabancıları. İkisini birden takip eden çok fazla kişi olmaz. Olur elbette ama dediğim gibi sayısı çok değildir. En azından benim gördüğüm kadarıyla.

Türk yapımcıları da sağolsunlar bizleri televizyon başına kilitlemeyi iyi bildiler. Nereden vurucaklarını da iyi biliyorlar hani. Nerede tabu konu var veya o tarz bir şey hemen allayıp pullayıp koyuyorlar önümüze. Sorarım size kaç kişi aşk-ı memnu kitabını adamakıllı okudu. Dizisini izlemeyi iyi bildik. Bir keresinde kadının söylemiş olduklarını aynen aktarıyorum "Aaa aşk-ı memnununda kitabını çıkarmışlar." !! Dikkat! Kadının haberi bile yok aslında. Dizinin  özeti dahil hepsini pür dikkat izler, Beren Saat'in kolyesini filan bilir ama başta yazan 'uyarlanmıştır' uyarısını dikkate bile almaz. İşte böyle de bir topluma sahibiz.

Bunu neden belirtmek istedim? Nedeni basit aslında, bazı şeyleri açığa vurmak için. Evet, vurmak için. Deli gibi izleriz dizileri. Ki itiraf etmek isterim ben de bir dizikoliğim. Ama aynı zamanda kitapta okumayı severim ve okurum. Ben kitap okumam sayesinde zamanında girdiğim sınavlarda 'Türkçe' testindeki yanlışlarımı zamanla 2 yanlışa kadar indirmiştim. Tamam gene yanlışım var ama onlar da karıştırdığım kısım. O kadar da olsun yani. Ben bir sayısalcıyım sonuçta.

Konudan kopmak istemiyorum o yüzden tekrar dizilere dönüyorum. Bu diziler neden ilgimizi çeker?
Benim bazı teorelerim var;
Romantik-komedi; Genellikle biz bayanlar izleriz. Çünkü işin içinde gerçek hayatta pek denk gelemediğimiz  'çok romantikkkk!!" diye tabir ettiğimiz bölümler var. Ve gülmeyi hepimiz severiz. Bu ikisi bir arada olunca güzel oluyor.
Drama; Drama türü dizilerde mutlaka ya birinin hayatı anlatılır, gerçek bir olaydır ya da bizi derinden etkileyen, duygulandıran olay vardır. Gerçek hikayeler hepimizin ilgisini çeker. Ve gerçek olduğu için mutlaka 'acaba ne oldu sonra' diyerek gerekirse bölüm atlayarak dizinin sonunu getiririz.
Komedi; Sanırsam bunu açıklamama pek gerek yok. Sonuçta gülmeyi kim istemez ki? Tabi bu tür diziler gerçekten zor olur çünkü herkesin güldüğü şey mutlaka ayrıdır, bazen bambaşka şeylerdir. Bu yüzden ortak yan bulup herkese hitap etmek... Gerçekten zor iş.
Fantastik, bilim-kurgu ; Genellikle erkeklerin ilgisini çeker. İkisini bir arada yazdım çünkü ayrı ayrı olmazlar pek. Bazen biz kızların da ilgisini çeker. Ama böyle biraz sert olabilen, efendime söyleyim çıt kırıldım olmayan, 'ayyy bu da ne böyleeee...?!?' diye konuşan kızlar izlemezler. Bence bunların izlenme nedenini açıklamaya gerek yok. Meraktan izlersin, bilmediğin, bambaşka bir konudan olduğu için izlersin. Genellikle bu tür dizilerde, büyü, sihirli asa, uzay kavramları(efendime söyleyim paralel evren, yok uzay geçidi falan) gibi kavramlar yer alır.
Son bir tür kaldı o da Macera; Sanırım ona açıklamaya gerek yok. Gayet iyi bilinir. macera sevenler izler.

Evet bir de Kore dizileri var ki ona bağımlılık neden vardır çözülemez. Belki bir sonra ki blogumda yer veririm onlara. Ama şimdilik benden bu kadar. Esen kalın. =_))


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Black Bird - Manga

Haikyuu! Azimli Bir Voleybolcunun Hikayesi

Ookami Shoujo to Kuro Ouji-Wolf Girl and Black Prince