Lütfen Anneme İyi Bak!

Uzun süredir girmemiştim romanların arasına. Geçen gün boş vaktim vardı, okulumun kütüphanesine gitti ayaklarım. Kendimi orada mutlu ve huzurlu hissederim, ders çalışmak için gitsem bile stresim gider orada. Sanki orada bulunmak bile beni sınavdan geçirecek veya bana bilgi yükleyecek hissi veriyor her nedense.
Ders çalışma dışında istediğim her türlü kitabın bulunması ve boş zaman değerlendirmenin en iyi yolunun kütüphaneden geçmesi de ayrı bir güzellik katıyor. Tabi bu yazımı kütüphaneyi övmek için yazmıyorum. 
Konuya gelecek olursam; kore ile ilgili bir kitap, bir sözlük vb bir şey ararken bir romana denk geldim. Kyung Sook Shin adlı bir yazarın 'Lütfen Anneme İyi Bak!' adlı kitabına denk geldim.

Kitapta hem kore kültürünü hem de annenin evlatları tarafından unutulduğuna şahit oluyorsunuz. Gerçekten çok güzel bir kitap. Doğan Kitap yayınlamış. -şahsım adına DK 'ın yayınlarını seviyorum. 
Kitabın konusuna gelince; Çocukları için her şeyini veren bir anne... yaşadıkları köyde tarlada iş yapan, çentik tarlasından pirinç toplayan, her daim ailesi için mutfağa girip yemek yapan bir anne... en büyük çocuğu liseyi bitirene kadar birincilik ile bitirmiş olmasına rağmen üniversite kazanamayıp memurluk için Seul'e gider. (Seul G.Kore'nin önemli bir şehri). Ardından diğer kardeşleri de... Çocukları için her şeyini ortaya koyan bir anne, doğum günü kutlaması için kaldığı köyden şehre gelir ve geldiği gün kaybolur. Kaybolma Haberini alan çocukları aramaya başlar tabi. Aramaya başlarlar ama bir yandan da düşünürler 'annem kaybolurken ben ne yapıyordum?' Aynı zamanda eski anıları da gözlerinde canlanıyor. Her anıda da annelerinin yaşattığı kültürel olup da sonradan kaybolanlar ile  bir köyde ki yaşam nasıl oluyor sorusunun cevabını okuyorsunuz.
Ve her kitabı okuyuşumda aklıma ilk gelen şey 'annem.' uzakta oluşum da etkili belki ama gerçekten çok güzel bir kitap. 
Şimdiden iyi okumalar derim size.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Black Bird - Manga

Haikyuu! Azimli Bir Voleybolcunun Hikayesi

Ookami Shoujo to Kuro Ouji-Wolf Girl and Black Prince