Çizim İşi Pratik İşi

Ben bu çizim işini çok sevdim. Başta vakit geçirme işi olarak görürdüm ama şimdi ciddi ciddi hobim oldu benim.
Kendime kalemler, defter aldım, programlar öğreniyorum,Tabi bunları araştırarak yaptım hep. Şimdi sizlere neleri bulduğumu yazayım.

Öncelikle El çizimi; 
Başlangıç için yumuşak uçlu bir kalem,temiz, güzel silen bir silgi ve de çizgisiz defter yeter bence başlangıçta.
El çizimi konusunda başta temel noktaları öğrenin derim ben. Bunun için blog sitesi önerim; Manga çizimi öneri linki... olur. Tabi 'manga çizimi' yazıp arattığınızda karşınıza çıkan anime.gen.tr de iyi. manga çizimi için 2.link
Buralara bakarak en azından temel noktaları çıkardım. Sonrasında anime izlerken ve manga okurken hoşuma giden sahneleri, anları screen shot olarak kaydettim bilgisayarıma.

*.Screen Shot için basit fikirler ise; 
-prtsc, printscreen tuşu, ile kayıt yaparsınız, sonra 'paint' i açıp oraya 'yapıştır' dersiniz ardından kaydedersiniz.

- veya 'greenshot' programını kurarak, gerekli ayarları yaparak, rahatlıkla görüntü kaydedebilirsiniz.

*Programı kurduktan sonra, 'preferences' kısmından 'destination' sekmesini açın ve orada 'Save Directly' kısmını tıklayın. Birde 'Select Directly Dynamic...' yazılı olan kısım tik işaretli olmasın. Son bir işimiz daha var, Preferences kısmında  'output' sekmesi var. Orada kayıt yeri olan 'storage location' ı kendi istediğiniz dosya yapın. ctrl+prtSc yaptığınızda direkt olarak istediğiniz dosyaya kaydetmiş olacaksınız.

İstediğim görüntüyü açarak bir çok kez bakıp-çizme yöntemi ile kendimce bir şeyler çizdim. Bir süre sonra eliniz alışıyor zaten.

Sonrasında Kalemler; 
Japonyada mangakaların kullandığı kalemler var. Özel kalemler. Ama onlardan bahsetmeyeceğim çünkü Türkiye'de yok ya da bulunması zor,parası çok. Ama şöyle bir şey var, mangakaların kullandığı çizim kalemlerinin verdiği çizim şekilleri bilgisayar ortamında var.
İster sipariş edin, isterseniz bulunduğunuz ilde var ise alın. Belli bir çizime ulaştığınızda. Kendiniz kafanızdakini kağıda çizebilmeye başladığınız zaman artık kalem alabilirsiniz.
Hatta bakarak çizmelerinizde istediğiniz sonucu elde ettiğinizde de alabilirsiniz.
Daha önce linkini verdiğimiz blogda bahsediyor ama kendi tecrübemi yazmak isterim. Büyük kırtasiyelerde, Faber Castell in 8 lı manga seti olarak çizim kalemleri bulunuyor.
Bu setin içinde; 1 ince uçlu, 1 orta uçlu birde bold yazan Siyah kalem, 3 tane grinin tonlarında, 2 de kahve tonlarında kalemler bulunuyor.
Kurşun kalem ile çizimi yaptıktan sonra bu kalemler ile çizgilerin üstünden geçerek belirginleştiriyorum, gölge efekti sağlıyorum. Hoş oluyor.
Faber Castellin renkli kalemleride bulunuyor, bulabilirseniz alabilirsiniz.
Bir de Copic adlı marka var. Onun renkli kalemlerini tavsiye ederim. En azından temel renkleri alabilirsiniz, ten rengi, mavi, kırmızı gibi. en çok hangilerini kullanıyorsanız, istiyorsanız o renkleri seçin derim ben.

Renklendirme kısmında tavsiyem Copic'ten yanaCopic Orjinal Sayfasının Linki

Bilgisayar ile Çizim
Bir çok mangaka ya da karikatürist sanal ortamda çizim yapıyor. Çizim tabletleri var günümüzde. Fiyatları çok değişken tabi. Çizim işini gerçekten yapanlar, işi profesyonel olarak yapanlar elbette kullanıyor. Ama zevk olarak yapanlara önerim, gerek yok derim ben. Bilgisayar programında fare ile çizim bazen zorlabiliyor. hani el ile çizimdeki o zevk ayrı.  Neyse programlara gelelim.

-Tüm Windows kullanıcılarında bulunan paint aslında bir nimet. Hoş çizimler yapılabiliyor. Youtube' a 'how to draw manga in paint' yazarsanız bulabilirsiniz.
-Tasarımcıların favorisi olan CorelDraw programıda çok iyi bir program. Kullanımı orta seviye. Çok zor değil, kolayda değil. Neyin ne olduğunu az çok öğrenebiliyorsunuz ama kullanımı bilgisayar bilmeye ve merakına bağlı. Kendisini 30 günlük süreli indirebilirsiniz. Eğitim videolarıda var içinde. Yardımı çok dokunuyor. Bu program ile her şey mümkün ama ben şimdlik renklendirmede kullanıyorum.internette 'how to colour manga in Corel' yazarsanız bir çok videoya,yazıya ulaşabilirsiniz. İngilizce bilmeyenler için videoları ideal.
-Mangakaların kullandığı program olan MangaStudio inanılmaz bir şey. Mangakaların kullandığı g-pen gibi kalemlerin çizim şekilleri bulunuyor. Rahat yapılabiliyor.


Size biraz kendi örneklerimden sunayım. :)
















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Black Bird - Manga

Haikyuu! Azimli Bir Voleybolcunun Hikayesi

Ookami Shoujo to Kuro Ouji-Wolf Girl and Black Prince